Digitale verktøy sparer oss tid

– Med digitale verktøy sparer vi tid og kan konsentrere oss om å levere førsteklasses hårbehandling
Tekst: Amalie Espedal
Foto: Bob Andrè Engelsen og Ramsvik

Kristin Blytt Davidsen, administrerende direktør for salongene Ramsvik og Ramm, har skapt suksess ved å ta i bruk digitale verktøy for timebestilling. Salongene var blant de aller første som tok i bruk Fixit-appen, da den ble lansert for åtte år siden. Å henge med på den digitale utviklingen har gitt et stort fortrinn.

 

– Hvem har egentlig tid til å sitte i telefonen og bestille timer? Kristin smiler, og det har hun god grunn til. Mellom 60–65% av timebestillingene Ramsvik og Ramm-salongene mottar, kommer gjennom digitale flater som Fixit-appen og Fixit.no. Mens kundene bestiller kjapt og enkelt hjemmefra, sparer Kristins frisører verdifull tid.

 

– Vi skal ha fokus på å levere førsteklasses hårbehandling, for det er derfor kundene kommer til oss. Når vi slipper å løpe for å ta telefonen, kan gjestene få vår fulle oppmerksomhet gjennom hele behandlingen. Vi overlater booking-biten til et system som virkelig fungerer, og får fornøyde kunder som syns det er enkelt å nå oss, forteller Kristin.

 

Jobber sammen med kunden
Ramsvik og Ramm-salongene har hatt en filosofi om å jobbe sammen med sine kunder for å gjøre timebestilling enklere.

 

– Alle i organisasjonen er godt kjent med de løsningene vi bruker, slik at vi enkelt kan hjelpe gjesten i stolen med å ta appen i bruk, forteller hun. – Ja, vi har det vel litt i ryggmargen, ler Kristin.

 

Kunder som er app-medlemmer og medlemmer i kundeklubben vår Sirkel, opparbeider seg dessuten bonuspoeng for hvert besøk og kjøp de gjennomfører. De får oversikt over bonuspoengene i appen, og kan ta ut bonusen i form av flotte produkter.

 

– Det er veldig fint for oss å kunne gi noe ekstra til våre trofaste kunder, sier Kristin.

 

Fixit-appen gjør planlegging enkelt
I Fixit-appen får frisører mulighet til å sende kundene forslag til behandlinger og produkter, basert på kunnskap fra forrige salongbesøk. Appen gjør det dermed enkelt for kundene å bestille riktig behandling.

 

– Når kundene automatisk får opp sine favorittbehandlinger og anbefalte produkter fra våre frisører, ser vi at det er enklere å bestille riktig. Og fordelen med å bruke verktøyet for våre frisører, er at de kan planlegge besøket på forhånd. Ikke bare innholdsmessig, men også tidsmessig, forteller Kristin.

Administrerende direktør - Kristin Blytt Davidsen

Administrerende direktør - Kristin Blytt Davidsen

Guest User